donderdag 16 januari 2014

Waarom deze Blog ?

Al heel lang speel ik met de gedachten om iets met mijn verhaal, lees waargebeurd verhaal, te doen. Vaak genoeg heb ik ook van andere gehoord hier iets mee te gaan doen.

Tot nu toe geen kracht, energie en tijd hiervoor gehad. Nu de kracht wel hiervoor gevonden en hoop ik hiermee mensen te helpen in hun zoektocht naar hulp. Misschien ook een stukje herkenning en erkenning te vinden. Maar bovenal hoop ik dat ik ook met mijn verhaal mensen wakker schut dat er voor deze kinderen nog een hele hoop hulp nodig is en dat hier te weinig aandacht aan wordt geschonken door zowel artsen, hulpverlenings-instanties, wetenschap en natuurlijk de ministers die alle kranen steeds verder dichtdraaien. 

Ik wil zo min mogelijk namen gebruiken omdat het zeker niet mijn bedoeling is om mensen hiermee persoonlijk te raken. Wel zal ik helaas soms bedrijven of instanties benoemen die in mijn ogen proberen hun best te doen maar hun kansen vaak niet volledig benutten. Begrip van mijn kant is er dan ook dat het vaak onmogelijk wordt gemaakt doordat zij afhankelijk zijn van budgetten maar dat ik het idee heb dat er vaak te rechtlijnig wordt gedacht. Dit is dan ook mijn mening die gebaseerd is op mijn ondervinding en beleving.

Eigenlijk realiseerde ik mij nu net dat het toch wel heel raar is om precies 9 jaar later deze blog te beginnen. 

Daarom start ik ook om langzaam mijn dagboek van toen tot nu hier op te plaatsen. De termijnen van de verhalen zullen in 2005 dagelijks zijn en hierna zullen het stukken zijn waarin ik het jaar of een deel van het jaar beschrijf.

Reacties mogen altijd geplaatst worden, hou het wel vriendelijk en positief, dit is ook altijd mijn insteek geweest. Met reacties kan je andere steunen en dat is dan ook de bedoeling van deze blog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten