donderdag 23 januari 2014

Het eerste gemis

Gister ochtend ben ik vertrokken uit jouw kamer en heb genoten van een dagje Burgers Zoo. Heerlijk rustig in het dierenpark.

's Middags ingecheckt bij een hotel 4 km van jou vandaan. 
Raar de eerste stap in het zelfstandig zijn. Saai alleen in zo'n hotel en alleen eten.

Na het eten nog even folie gehaald bij de Praxis zodat ik jouw tussen-raam kan dichtplakken om het gang licht tegen te houden van de nacht.

Om half 8 kwam ik bij je binnen en was je aan de telefoon met papa. Daarna vertelde je mij dat je met de begeleiding had gesproken dat het toch wel heel vreemd was om thuis te komen en dan alleen te zijn. Je mist jouw hondje en vroeg hen of hij eventueel volgende week mocht. Ze zouden dit bespreken morgen met jouw persoonlijke begeleidster.

Of het een goed idee is betwijfel ik. Je bent al zo moe van alle nieuwe indrukken of school, het op jezelf wonen in een totaal nieuwe omgeving en dan ook nog 4 keer per dag een hondje uitlaten. We hebben nu afgesproken dat Diesel mee gaat zondag om jou weg te brengen en dat wij hem vrijdag weer mee nemen als we jou ophalen. Dit lijkt mij veel beter, voor jou en voor de hond die anders ook iedere dag veel alleen moet zijn.

Je had op school een hartige taart gebakken die ik vanavond nog even ga proberen.

Verder heb je het naar je zin en dat je af en toe iemand of iets mist is heel normaal, door deze zure appel moet je even heen en ik ben er van overtuigd dat je er over een paar weken heel anders tegenover staat.

Vannacht had je super goed geslapen dus dat is al een plus puntje.

Vandaag heb je een nieuwjaars borrel met alle begeleiders en bewoners van de straat. Inmiddels ken je de meeste al maar na vanavond iedereen. Daarna kom ik nog even langs om samen naar Wie is de Mol te kijken en dan op naar de laatste dag van de eerste week.

Morgen een kort dagje, nog even een check bij de fietsenwinkel en daarna op naar huis voor het weekend.

Ben super trots op je en weet zeker dat je het kunt 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten