maandag 20 januari 2014

Een nieuw begin - een nieuwe plek - een nieuwe school

Vandaag een nieuwe start.

De afgelopen 2 maanden niet op school geweest. Je zat niet meer op de juiste plek en kon je niet concentreren. Waardoor het onmogelijk werd gemaakt om een toekomst op te bouwen met jouw handicap. Ze zijn dan wel niet zichtbaar - maar ze zijn er wel.

De afgelopen week hard gewerkt in je mooie nieuwe kamer - althans kamer met keuken en eigen badkamer. Meubeltjes in elkaar gezet, alles lekker schoongemaakt en gister eigen spulletjes over gebracht. Het is nu echt een plekje voor jezelf.

Na een voor zowel jou als mij onrustige nacht op naar jouw nieuwe school.

De observatie klas van Breinsupport. Iets wat helaas op Heliomare verboden gebied was maar hier voor ons wel toegankelijk. Een half jaar waarin alles opnieuw wordt getest en waarin veel duidelijk zal worden. In ieder geval een plek waarin je samen met mede-lotgenoten samen kan zijn en kan werken aan je toekomst.

Benieuwd hoe je eerste dag zal zijn. De weg erheen fietsen was vanmorgen wel even wennen zo heuvel opwaarts - iets wat bij ons totaal niet is.

Onder tussen zit ik hier in jouw kamer waar ik de eerste 3 nachten blij slapen en op de achtergrond aanwezig ben, zodat de overgang niet al te groot is in 1 keer. Woensdag zal ik naar een hotelkamer vertrekken zodat je de laatste 2 dagen zelf kan doen maar ik nog wel dichtbij ben. Tenslotte is het anders 1,5 uur rijden voordat wij er zijn.

Vanmorgen heb ik nog even een gesprekje gehad met jouw persoonlijk begeleidster van de straat waar je woont en verder de tijd aan mezelf - raar na 8 weken jou om me heen te hebben gehad. Maar ik zie het maar als positief voor ons allemaal en zeker voor jou. Na 9 jaar nog steeds jouw wilskracht niet verloren. Je bent en blijft een kanjer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten