maandag 24 januari 2005

7e dag in Coma - 1 week - een bewoge dag



Gisteravond om 23.00 uur je tutje nog gebracht, lekker schoon gewassen. 

Je bent onrustig zoals de hele dag op en neer. Wat een gevecht. 

Vanmorgen had mama zich verslapen doordat ik de telefoon vergeten was te zetten. Ik werd pas om 7.20 uur wakker, te laat om nog voor de overdracht van de verpleegsters naar je toe te gaan. Ik voel me heel naar, schuldgevoelens razen door me lijf heen. Ik bel wel even hoe het gaat en ze vertelt dat je weer een onrustige nacht hebt gehad en de koorts is gestegen. Meisje wat een gevecht heb je toch. Ik blijf me rot voelen over vanmorgen en ook dat moet weer een plekje krijgen en ik troost me met de gedachten dat ik in ieder geval je tutje heb gebracht. Liefje ik hou van je.


Overdag hadden we een verpleegkundige van de kinderafdeling die een dag meeliep op de trauma. Geen succes, we hadden weinig hulp en het leek wel of ik het haar moest leren, koffie drinken was belangrijker als jou bed in orde maken. Dit was een waarschuwing voor als je naar de gewone afdeling gaat denk ik. Mijn mond houden doe ik niet meer. Vanmorgen had je ook gespuugd, aan de ene kant goed want weer een nieuw reflex, aan de andere kant is het niet goed want het kan ook in je luchtpijp komen. 

Vanmiddag is jouw juf van school op bezoek geweest en tijdens het voorlezen reageerde je met een hoge hartslag en je deed 1 oog open. 

Je hebt 5 goede momenten gehad en hadden we oogcontact en je probeerde naar onze mening ook te praten alleen je stem moeten we nog missen want de tube zit er nog in. Als je je ogen opent zijn je been en hand rustig. Er zijn ook weer longfoto’s gemaakt en het blijkt uit de foto’s en de uitslag van het lab dat je een longontsteking in je rechter long hebt en de bacterie zit ook in je urine. Gelukkig bestrijden we dit al met antibiotica dus dat komt wel goed. Je hoesten, gapen, slikken gaan goed vooruit dus dat helpt ook aan de genezing. Gelukkig kwam vanmiddag de ic-verpleegster, ze is erg lief altijd voor je.


De foto’s waren gemaakt door de röntgenologe die ook bij je was op de trauma, zij komt ook uit onze woonplaats en heeft ook een dochter van 8, ze was helemaal van slag af en was ook wel heel blij om je nog even te zien.


Vanavond was jouw infuus gaan lekken in je hand en je hand en pols waren helemaal opgezet. Jouw verpleegster voelde zich helemaal schuldig en is meteen gaan koelen en we hebben je hand hoog op een kussen gelegd. Je hield je hand ook gisteren al stijf omhoog tegen je schouder. Hopelijk gaat dat vanaf morgen ook beter. We hebben nog even lekker je bed verschoond want je had weer wat gal opgegeven en je daarna lekker klaar gemaakt voor de nacht. 

Om half 12 nog even gebeld en je handje was al iets beter en een nieuw infuus zit nu in je linker hand. Weer een bewogen dag, hopelijk morgen goed bericht over de MRI, spannend maar we knokken met ze allen, jij het meest maar we staan klaar voor je lieverd. 
Welterusten dikke knuf en kus.

Reacties mogen altijd geplaatst worden, hou het wel vriendelijk en positief, dit is ook altijd mijn insteek geweest. Met reacties kan je andere steunen en dat is dan ook de bedoeling van deze blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten